6 אלרגיות חורף נפוצות ו-5 טיפולים טבעיים

תקופת החורף מאופיינת בין השאר בתופעות אלרגיות מגוונות כאשר 6 התופעות האלרגיות הנפוצות ביותר הינן: נזלת כרונית אלרגית, אלרגיה לפרחי עצים, אלרגיה לפרחי חורף, אלרגיה לפרחי עשבים, אלרגיה לפירות יבשים וגם אלרגיה לפירות טריים. איך לזהות את האלרגיות האלו ומה אפשר לעשות לבד בבית כדי להתמודד טוב יותר עם התסמינים ולחזק את המערכת החיסונית.

טיפול טבעי באלרגיות הנפוצות בחורף
אלרגיה נפוצה בחורף: אלרגיה לפרחי חורף ולפרחי עשבים

הטמפרטורה יורדת, הרוחות מתחזקות ומערכת החיסונית של כולנו רגישה יותר וחסינה פחות. רוב בני האדם מצליחים לעבור את הימים הקרים של החורף בלי יותר מידי תופעות חריגות, אבל לאלו הסובלות וסובלים מאלרגיה, תקופת החורף יכולה להיות מטרד ואתגר לא פשוט.

הגשמים הראשונים שיורדים ומשקים ומרווים את האדמה, מביאים ברכה לצמחייה שחיכתה להם במשך כל הקיץ הארוך, החם והיבש בארצנו. הפריחה שבאה בעקבותיהם, היא סימן לצמיחה והתחדשות אבל היא גם בעלת השפעה אלרגנית על מי שפיתחו רגישות ואלרגיה לסממני החורף. ישנם אינספור סוגי אלרגיות שידועות ונחקרות. כאן בחרנו להתמקד באלרגיות המאופיינות ומזוהות יותר לתקופת החורף.

החשיפה לאלרגיה יכולה להיות דרך דרכי הנשימה, דרך העור או דרך המזון הנכנס לקיבה. סממנים עיקריים של אלרגיות החורף יכולים להיות: נזלת,חזקה, דימומים באף, קושי בנשימה, עייפות גדולה מהרגיל, יובש וגרד בגוף, עיניים דומעות ועוד.

הטיפולים הטבעיים / אלטרנטיביים שמציעה הרפואה המשלימה ואשר אותם תוכלו לשקול:

צמחי מרפא

ישנם מספר צמחים שידועים ביכולתם להקל על התסמינים של אלרגיה, כמו נזלת, גרד, עיניים דומעות וקושי בנשימה. לדוגמא, אלביציה, שרביטן סיני, סמבוק שחור ושורש אסטרוגלוס. אופן השימוש בצמחי מרפא אלו הוא בחליטת העלים, או בצורה שהם מגיעים כסירופ או כמוסות.

ויטמין C

ויטמין סי הוא חומר חיוני לחיזוק מערכת החיסון ולהגנה על הגוף מפני זיהומים ודלקות. ויטמין C גם מפחית את הפרשת ההיסטמין, שהוא החומר האחראי על התגובה האלרגית. ויטמין סי ניתן למצוא במגוון צורות, כמו טבליות או גומי לעיסה, טבליות מציצה, כדורים לבליעה, ויטמין לימפוזומלי המגיע בתור סירופ ויש לאכסן אותו במקרר, אבקה ואפילו במזון שאנו אוכלים העשיר בויטמין C כמו למשל תפוזים טריים, פלפל אדום (גמבה), קיווי ועוד.

ויטמין סי של חברת GOLD C – מכיל 60 טבליות, 1,000 מ"ג חומר פעיל בכל טבליה לרכישה ישירה באתר iHerb בעברית. הקליקו כאן לרכישה – ויטמין C בחנות של iHerb

קוורצטין

קוורצטין (Quercetin) הוא פיגמנט צמחי שנמצא במזון כמו בצל, ברוקולי, עירית, שום, כרוב, תה ירוק ותה שחור וגם ביין אדום. הקוורצטין הוא נוגד חמצון חזק המשפיע בין השאר על התאים האחראיים על התגובה האלרגית ומונע מהם לשחרר היסטמין. קוורצטין גם מפחית את רמת הכאב והנפיחות הקשורים לדלקת ויכול לשפר את בבגנה החיסונית של דרכי הנשימה. ניתן למצוא את הקוורטצין גם בתוספי התזונה. 

קוורצטין של חברת NOW Foods – מכיל 120 כמוסות צמחיות. לרכישה ישירה באתר iHerb בעברית: קוורצטין באתר iHerb

שמנים אתריים

שמנים אתריים הם שמנים שמיוצרים במספר דרכים, בהתאם לחלק בצמח שממנו מייצרים את השמן. ישנם שמנים אתריים שיכולים להקל על התסמינים של אלרגיה, כמו למשל שמן אזובית המדבר, לבנדר, קמומיל, מליסה ולבונה. ישנן מספר דרכים שניתן להשתמש בשמנים אתריים להקלה בתופעות אלרגיה. חשוב להדגיש כי שימוש בשמנים אתריים חייב להיות לאחר התייעצות עם רופא או מומחה באלרגיות.

טיפולים אלטרנטיביים

ישנם טיפולים אלטרנטיביים אשר עשויים לעזור לאזן ולחזק את הגוף הסובל מאלרגיה. 

טיפולים טבעיים באלרגיות לדוגמא: לדוגמא, דיקור סיני, טווינא, רפלקסולוגיה, יוגה ומדיטציה. לכל אדם שבוחר בטיפולים טבעיים, יכול להיות חיבור והתאמה שונים וכדאי להיחשף לשיטות הריפוי בהתאם לנוחות טלהתאמה של כל מטופלת ומטופל. יכול להיות מישהו שדיקור סיני בתחילת כל חורף, מחזק את המערכת החיסונית שלו ומאפשר לו לצלוח את תקופת האלרגיות כשהוא חזק יותר, ויכולה ללהיות מטופלת אחרת שעושה יוגה בקביעות והחוסן הגופני שלה עומד לצידה בעת חשיפה לאלרגנים שונים.

מידע זה אינו תחליף להתייעצות עם רופאה או כל אשת (או איש) מקצוע המתמחים ומוסמכים בנושאי בריאות.

מקורות למאמר:

https://www.immunology.org.il/08/%D7%98%D7%99%D7%A4%D7%95%D7%9C%D7%99%D7%9D-%D7%98%D7%91%D7%A2%D7%99%D7%99%D7%9D-%D7%91%D7%90%D7%9C%D7%A8%D7%92%D7%99%D7%95%D7%AA/

Symptoms & Complications of Chronic Rhinitis vs Allergic (houstonsinusallergy.com)

https://www.webmd.com/vitamins-and-supplements/quercetin-uses-and-risks

אתר המרכז לאלרגיות הוקם במטרה להעניק לגולשים אפשרות ללמוד ולמצוא תשובות לכל מה שקשור לאלרגיות- מידע על אבחון, טיפול והתמודדות עם כל סוגי האלרגיות.

תוכן עניינים

דילוג לתוכן