בעיות בתפקוד המיני ואלרגיות

בעיות בתפקוד המיני בקרב סובלים מאלרגיותבעיות בתפקוד המיני, כוללות קשיים בשמירה על פעילות זקפה תקינה, ירידה בחשק המיני, עיכוב בתהליך השפיכה והיעדר אורגזמה. כל אלה הן תופעות שכיחות של תרופות מרשם הניתנות למטופלים לצורך טיפול באלרגיות.

תרופות אחדות מגבירות את הסיכוי לחוות בעיות זקפה על ידי הפרעה לזרימת הדם והעברת דחפים עצביים לאיבר המין. תפקוד לקוי בזקפה היא אחת הסיבות העיקריות לכך שגברים מפסיקים את הטיפול התרופתי בתסמינים.

מדוע אלרגיות משפיעות על הפעילות המינית?

אחת הטענות המצביעה על הקשר בין יחסי מין ואלרגיה גורסת כי אנשים הסובלים מאלרגיה נוטים לפתח עייפות אשר משפיעה על החשק המיני ויוצרת הימנעות ממגע. עייפות וחולשת הגוף נובעות מפעילות דלקתית המלווה אלרגיות רבות. בנוסף, מטופלים רבים מתלוננים על ירידה בחשק המיני כתוצאה מגודש אף, נזלת וכאבי ראש אשר מאפיינים אלרגיות.

גורם נוסף המסביר על הקשר הינו חוש הריח. הפעילות המינית נשלטת בחלקה על ידי פעילות פרומוני מין, חומרים כימיים המשמשים למשיכה מינית. גודש אף, מונע מפעילותם ומרסן את היצר המיני, לפי טענת חוקרים מסויימים.

אין אונות אצל גברים

תפקוד לקוי של הזקפה המכונה בשם אימפוטנציה, יכול להשפיע על גברים בכל הגילאים, אם כי נפוץ הרבה יותר אצל גברים מבוגרים. בעיות זקפה עשויות להופיע לעיתים קרובות אולם כאשר הופכות לתופעה כרונית, משפיעות על מערכות יחסים, בריאות רגשית והערכה עצמית.

קיימות סיבות רבות לאין אונות הכוללות גורמים פיזיים, פסיכולוגיים כמו חרדה, דכאון ומתח, עישון, אלכוהול, אלרגיה ותופעות לוואי של תרופות.

סובל משפיכה מוקדמת או מאין אונות? – יש לנו פתרון מעולה עבורך!

מהן התרופות אשר עשויות לגרום לאין אונות?

אנטיהיסטמינים אשר משמשים לטיפול באלרגיות, כמו דיפנהידרמין והידרוקסיזין. תרופות נוגדות דלקות ללא סטרואידים המשמשות לטיפול בכאב כמו נפרוקסן, כאשר נלקחות בתדירות גבוהה, מגבירות אף הן את הסיכון לאין אונות.

מה ניתן לעשות כאשר התרופות גורמות לאין אונות?

הופעת בעיות זיקפה זמן קצר לאחר תחילת טיפול בתרופה חדשה, יכול לרמז על מקור הבעיה. מומלץ להתייעץ עם רופא טרם הפסקת השימוש בתרופה. במקרים בהם הרופא מאבחן קשר בין התרופה לאין אונות, הוא עשוי להמליץ על אחת מהאפשרויות הבאות: ראשית, ניתן להפחית את מינון התרופה, תפקוד לקוי של זקפה קשור למינון. דרך נוספת היא המלצה על תרופה חלופית אשר עשויה להפחית את תופעות הלוואי המשפיעות על התפקוד המיני.

הטיפול הרפואי הנפוץ ביותר לטיפול בבעיות זיקפה הוא טיפול תרופתי המעכב PDE5. סילדנפיל (ויאגרה), ורדנפיל וטדלפיל הן תרופות מרשם לטיפול באין אונות, בטוחות לשימוש ויעילות עבור גברים רבים. אם כי אינן מתאימות לשימוש בקרב אנשים הסובלים מלחץ דם גבוה, אנשים אשר חוו שבץ בעבר ובמקרים בהם נעשה שימוש בתרופות אחרות אשר יכולות לקיים אינטרקציה שלילית.

הקשר בין קדחת השחת (Allergic rhinitis) ואין אונות

קדחת השחת נמנית עם מחלות אלרגניות. זוהי מחלה דלקתית מערכתית – אלרגית לאבקני פרחים, עובש ואבק המתבטאת בגירוי רירית האף, עיניים, אוזניים והסינוסים. מתווכים דלקתיים בליווי תאים שונים, מעורבים בתהליך התפתחות טרשת עורקים, אשר בתורה מגבירה את הסיכון לבעיות זיקפה.

בין השנים 2000-2008 נערך ניסוי קליני בו השתתפו גברים בגילאי 18-55 אשר אובחנו עם קדתח השחת, בטייוואן. הניסוי כלל קבוצת ביקורת, בה לקחו חלק גברים ללא קחדת שחת. שתי הקבוצות היו במעקב והממצאים פורסמו בשנת 2009.

ממצאי המחקר העידו על קיום הקשר בין קדחת שחת ואין אונות. גברים אשר סבלו מאלרגיית קדחת שחת, היו בסיכון גבוה יותר לחוות בעיות זיקפה.

טיפולים מתקדמים וחדשניים לסובלים מבעיות בתפקוד המיני – לחצו כאן

בעיות בתפקוד המיני בקרב סובלים מאלרגיות
אתר המרכז לאלרגיות הוקם במטרה להעניק לגולשים אפשרות ללמוד ולמצוא תשובות לכל מה שקשור לאלרגיות- מידע על אבחון, טיפול והתמודדות עם כל סוגי האלרגיות.

תוכן עניינים

דילוג לתוכן