אלרגיה לפלפל שחור

אלרגיה לפלפל שחורפלפל שחור הוא תבלין מועדף וכלול ברוב המתכונים, מה שמקשה על ההימנעות ממנו בעת אלרגיה. אם אדם חווה אלרגיה לפלפל שחור בילדותו והוא ממשיך להיות מוטרד ממנה בעת הבגרות, הוא עלול להיתקל בתופעות אשר נעות בין אי נוחות קלה לתסמינים חמורים וקטלניים.

כאשר אדם סובל מאלרגיה למזון, צריכת המזון המסוים מפעילה את המערכת החיסונית שלו. אלרגיה זו שונה מאי סבילות למזון, אשר אינה מנחה את התגובה החיסונית. מספר אנשים ברי מזל מסוגלים להתגבר על האלרגיה, אך התגובה האלרגית מתרחשת בדרך כלל בתוך מספר דקות עד שעתיים לאחר צריכת האלרגן.

גירוי במערכת העיכול כגורם לאלרגיה

הגורם הנפוץ ביותר של תגובה אלרגית לפלפל שחור הוא גירוי במערכת העיכול. הפלפל עלול לגרות באופן שלילי קצות עצבים בריריות ועשוי להסביר את התופעה הידועה של עיטוש הנגרם בעת שאיפת פלפל שחור.

תסמינים של אלרגיה לפלפל שחור

תסמיני אלרגיה לפלפל שחור עשויים לנוע בין מטרידים לבין תסמינים מסכני חיים. התסמינים הנפוצים כוללים כוורות, פריחות בעור, שיעול, התעטשויות תכופות, כאבי בטן, תחושת עקצוץ או גרוד בפה, שלשולים, בחילות והקאות.

לעיתים מתבטאים התסמינים בצפצופי נשימה, סחרחורת, ותחושת גודש באף ובגרון. נפיחות השפתיים, לשון, הפה, קרומי הסינוסים והגרון הם תסמינים בעייתיים, ואילו תסמינים חמורים יותר כוללים אנפילקסיס, אשר עלול היות קטלני ומתבטא בהצרת דרכי הנשימה. התקף אנפילקסיס דורש התערבות רפואית מיידית.

אבחון אלרגיה לפלפל שחור

הרופא עשוי לאבחן אלרגיה למזון אשר מבוססת על חשיפה לתסמינים אלרגניים, אך הוא ימשיך לבצע בדיקות נוספות. באופן כללי, האבחון יתחיל עם קבלת היסטוריה של התסמינים לאחר אכילת מזונות מסוימים.

לעיתים ימליץ הרופא לנהל יומן מזון על מנת להורות על הימנעות ממזונות מסוימים כדי לבדוק אם התסמינים נעלמים, או שהוא עשוי להזמין בדיקות גירוד בעור. במקרים אחרים, הרופא עשוי להזמין בדיקות דם על מנת לבדוק אם קיימת תגובה חיסונית בגוף. בהמשך ישלח הרופא את הבדיקות לבדיקות מעבדה נוספות, על מנת לבדוק את המאכלים הגורמים לאלרגיה.

איך מטפלים?

טיפול בחשיפה לפלפל שחור יהיה תלוי לחלוטין באופי התגובה האלרגית ממנה סובל המטופל. מטרת הטיפול היא להפחית את התסמינים ותחושת חוסר הנוחות, תוך מזעור הסיכוי לתגובות דומות בעתיד.

אנטיהיסטמינים עשויים להיות יעילים עבור אלרגיות בקרב קטינים. תגובות קשות לאלרגיה עשויות לדרוש זריקת אפינפירין. הימנעות היא שיטת הטיפול הטובה ביותר. יש לדון באלרגיה עם מלצרים בעת ביקור במסעדות, ועם מארחים באירועים. מומלץ לבדוק תמיד באופן מעמיק את רשימת המרכיבים על מוצרים שונים בעת קניית מצרכים.

הנחיות נוספות

בעת רכישת פלפל שחור, מומלץ להשתמש בכל גרעיני הפלפל במטחנה. יש לבחור פלפל שחור אורגני, שהוא בעל הסיכויים הנמוכים ביותר לגרום לתגובה אלרגית. את הפלפל השחור מומלץ לאחסן במקום קריר ויבש.

בידוד קורונה בלי אלרגיות
אתר המרכז לאלרגיות הוקם במטרה להעניק לגולשים אפשרות ללמוד ולמצוא תשובות לכל מה שקשור לאלרגיות- מידע על אבחון, טיפול והתמודדות עם כל סוגי האלרגיות.

תוכן עניינים

דילוג לתוכן