טיפול באלרגיות באמצעות הרפואה הסינית

טיפול באלרגיה באמצעות הרפואה הסיניתאלרגיות מתרחשות כשהמערכת החיסונית של הגוף מזהה בטעות חומר שאינו מזיק בדרך כלל, כאיום על הגוף.

חומרים נפוצים המייצרים תגובות אלרגיות נקראים אלרגנים, ונמצאים במזונות, אבקה, קשקשי בעלי חיים, עובש, ארס חרקים, סמים וקרדית אבק. תגובה דלקתית מתרחשת מתוך ניסיון להוציא חומר זה מהמערכת, וכתוצאה מכך נגרמים מגוון תסמינים. טיפול רפואי סיני מסורתי לאלרגיות מסייע למצבי אלרגיות רבים, וכולל שיטות שונות.

בדרך כלל, חולשה בסיסית, הנוצרת כתוצאה ממחסור צ'י בריאות ובטחול, גורמת לתגובות אלרגיות. הצ'י בריאות אחראי לתפקוד התקין של כל מערכת הנשימה, כולל מעברי האף. הצ'י בטחול שולט על העברת נוזלים, וכשהוא נפגם, מוחלש תפקוד מערכת העיכול, המוביל לייצור מוגבר של ליחה, הנוטה לסחוף את הריאות.

הגורמים לאלרגיות

הרפואה הסינית מאמינה בדפוסי חוסר הרמוניה גופנית הגורמים לאלרגיות. יחד עם זאת, בכל המקרים הרוח היא חלק מהאבחנה, בשילוב עם פתוגנים נוספים המשפיעים על רטיבות, קור או חום. דפוסים אופייניים הקשורים לרוח מעוררים בדרך כלל תסמיני אלרגיה ללא אזהרה.

באלרגיות עונתיות, כגון קדחת השחת, האבחנה הנפוצה ביותר היא רוח ורטיבות. שילוב זה מייצר התפרצות פתאומית של תסמינים הכוללים התעטשויות, גרודים בעיניים ובגרון ותחושת כבדות בראש.

טיפול בצמחי מרפא

שיטת הטיפול היא להדוף את האלרגן עם צמחי מרפא, המנקזים לחות בגוף ומנקים את המעברים והסינוסים של האף. צמחי המרפא העיקריים לטיפול באלרגיה כוללים אנג'ליקה, ניצני פרחי מגנוליה, ולכיד. חולשת הצ'י מטופלת בדרך כלל עם צמחי מרפא, המחזקים את תפקוד הריאות והטחול, והטיפול כולל צריכת דאנג, פוריה, וליקוריץ.

רפואה סינית המתאימה למחסור בצ'י כוללת אף קליפות הדרים, המשפרים את יכולת הגוף לנקות ריר ורטיבות. מטפל מסורתי ברפואה סינית מתאים נוסחה פרטנית העונה על הצרכים האישיים של המטופל. לדוגמה, ניתן להוסיף פרחי חרצית וזרעי קסיה כדי לטפל בגרוד בעיניים, ושיזף משפר את הפעולה הכוללת של האלרגיה.

טיפול בדיקור סיני

תכניות הטיפול לאלרגיות משתנות בהתאם לחומרת התסמינים, ותוצאות הטיפול נעות בין הקלה זמנית להפוגה בתסמינים. דיקור סיני מקל בדרך כלל באופן מיידי על תסמיני אלרגיה. התערבות על נקודות סביב האף והמעי הגס מקלות את הגודש באף וההתעטשויות, ברגע שהמחטים מוחדרות.

לאחרונה פותחה מערכת זהה אך מתוחכמת יותר של דיקור לטיפול באלרגיה. שיטה זו נקראת ביעור האלרגיה. המטופל עובר בדיקות אלרגיה לזיהוי האלרגן, ואז מקבל טיפול המשלב שיאצו ודיקור על מנת לנקות את האלרגן. טיפול זה אינו מייצר תגובה אלרגית, השפעותיו הן לטווח הארוך והאלרגיה מתבטלת כמעט לחלוטין.

טיפול בתזונה

תזונה משמעותית לשליטה על אלרגיות עונתיות. ממתקים, מוצרי חלב ומזונות קרים גורמים להצטברות ליחה. יש להימנע במיוחד מגלידות ויוגורטים במהלך אלרגיה עונתית. כאשר מצטבר עודף משמעותי של ריר במערכת הגופנית, האלרגנים מעוררי תגובה אלרגית חזקה יותר. מרקים וסלטים במזג אוויר חם, ירקות ודגנים מבושלים קלים יותר לעיכול. כשמערכת העיכול יעילה, קיימת פחות נטייה לייצור ליחה.

אתר המרכז לאלרגיות הוקם במטרה להעניק לגולשים אפשרות ללמוד ולמצוא תשובות לכל מה שקשור לאלרגיות- מידע על אבחון, טיפול והתמודדות עם כל סוגי האלרגיות.

תוכן עניינים

דילוג לתוכן